Friday 19 September 2008

H.I.M.


It is Allah Who created you in a state of (helpless) weakness, then gave (you) strength after weakness, then, after strength, gave (you) weakness and a hoary head: He creates as He wills, and it it He who has all knowledge and power. (Ar-Rum:54)

I always remind myself to depend on Allah all the time. However, it is difficult as I am only a weak human being especially when I face difficulties in life. It is undeniable that I always try to depends to people around me. For instance, when we are in love, ask ourselves...Do we talk to Allah when we are in terrible circumstances? Do we depend on Him? We always talk and pour our feelings to someone who is really close to us. Sometimes, we nearly forget that we belong to Him. He never forget us as small creatures in this world. He knows everything about us. He knows what are the best for us.

When we are sad, worried and frustrated, we always forget to ask for His help and guidance. I remind myself and all of you, life is not permanent. It is only a place for us to worship Him and do good deeds. We should crave for paradise rather than get punished in hell. Na'uzubillah..

Ya Allah, give me strength and guidance in what I am doing. Lead me to the right path. Shower me with your blessings. Amin Ya Rabbal A'lamin..
azu201

2 comments:

Biskitani said...

Tak semua manusia..khususnya org Islam mampu membersihkan hati dari kekotoran..paling tidak terpalit 2 3 bintik hitam..itupun sudah lebih mencukupi dalam mengharungi dunia sekarang..:)

Tuhan memberikan kita keluarga yang sempurna, pendidikan yang baik, keperluan yang mencukupi, kewangan yang stabil..masihkah lagi wujud kekurangan..justeru..sebenarnya apakah yang kita cari..kesempurnaan?..apakah yang kita tinggalkan..pergantungan?..

sy rasa 2 ini lah yang manusia abaikan..kesempurnaan dalam merujuk keperluan perasaan dan keinginan..bukan keperluan yang di laungkan dan di perjuangkan..begitu juga pergantungan..kita tinggalkan pergantungan Allah yang kekal..membina suatu pergantungan yang lain pada benda ataupun makhluk yang fana..akhirnya kuasa Allah jua yang kekal dan kita terumban pada kegelapan..teraba-raba mencari panduan dan sinaran keterangan bagi memandu kita semula..

Yang baik itu datangnya dari Allah..yang buruk itu datangnya dari saya sendiri..Hidup ini adalah cerita..dan saya yakin awak inginkan cerita yang baik untuk kebaikan awak di dunia sekaligus Akhirat seperti mana saya..Rabbana Aatina Fiddunya Hasanah..wafil Aakhirati Hasanah..Waqina Azaabannar..(^^)

azu201 said...

Thank you for the meaningful advice. I really appreciate that..:)