Monday 27 October 2008

A.K.U.


Aku tetap aku,
Walau tidak sesempurna Khadijah,
Namun mampu mengukir kata,
Menyemai secebis senyuman,
Walau tidak semanis Zulaikha..

Aku tetap aku,
Walau tidak sebijak Ai'syah,
Namun masih ada fikiran,
Memikir sejenak kehidupan,
Walau tidak setabah Mariam.

Aku tetap aku,
Walau hanya insan kerdil,
Namun tetap mendamba kasihMu,
Memohon secangkir restu,
Mengiringi hari-hariku.

Aku tetap aku,
Walau bukan srikandi pejuang,
Namun tak bermakna tak mampu menentang,
Musuh utama bukan penyerang,
Namun nafsu diri yang bersarang.

Aku tetap aku,
Walau dugaan terus mendatang,
Tiada kuasa untukku menghalang,
Walau sakit menempuh bahang,
Itulah takdir hidup seseorang.

Aku tetap aku,
Gapai tanganku dikala gusar,
Heretlah aku dikalaku tersasar,
Itulah ujian walaupun sukar,
Mengharap redhaMu mogaku tegar.
azu201

4 comments:

Anonymous said...

“Kuntum khaira ummatin ukh-rijat lin-naasi ta’ muroona bil ma’roof, watan hauna ‘anil munkari watu’ minoona billaah”.

“You are the best of peoples evolved for mankind, You enjoin what is right and you forbid what is wrong, and you believe in Allah…”

[Al-Imran: 110]

just be yourself dear and be a good muslimah... like you always said, at the end of the day, It's HIM that we want to satisfy..

"Lo! the noblest of you, in the sight of Allah, is the best in conduct. Lo! Allah is Knower, Aware." [Al-Hujurat:13]

azu201 said...

Say, [o Muhammad] 'if your fathers, your sons, your brothers, your wives, your relatives, wealth which u have obtained, commerce wherein you fear decline, and dwellings with which u r pleased are more beloved to u than Allah and His Messenger and jihad in His cause, then wait until Allah executes His command. And Allah does not guide the defiantly disobedient people.'
(9.24)
Craving for the best in life as a source for the Hereafter. InsyaAllah..Pray for me.May His bless is always with us.May I become more stronger than ever.Thanks dear for everything..Hope He wont leave us without His taufiq and hidayah..InsyaAllah..

Anonymous said...

salam..

sungguh zuhud dalam perkataan..luahan dan sungguh tinggi impian..yes u can..like always that i told u..there's ur right to take..with one of solution is walk the right path of deen..

syurga milik kita..terpulang pada kita samada sayang pada diri kita sendiri or tak..jika awak rasa tak mampu maka tak akan ada alasan untuk manusia selepas di utuskan rasul..(^^)

azu201 said...

wslm..
kata-kata awk akan sy pegang..iAllah..walau susah sy akan cuba..doakan sy selalu..moga mampu memberi kakuatan utk sy trus melangkah.iAllah..apa2 pun thank you for everything especially for ur advice..:)