Thursday 28 August 2008

B.I.C.A.R.A.H.A.T.I.


Assalamualaikum..

I just received a shocked news from Malaysia. My aunt's father has just passed away. Even though I dont really know him well, he is still part of my family as my uncle is my mother's brother. It is not easy for my aunt to face all this even it applies to all people in this world. Losing our beloved one will give a big impact to us and our life. Whatever it is, we have to face it with strong heart and God knows what is the best for us. People always want to run away from thinking about death. That is part of our life. Sometimes, I just ponder about myself. What about my iman? What about my sins? I know that i am not perfect and do a lot of mistakes. I just hope this coming Ramadhan will teach me a lot of things such as being patient and tawadu' to Him. I dont know either I will meet other Ramadhan. Ya Allah...Give me some strengths to fight with my lust and my bad intention! I know that I am weak in everything.

Ya Allah Ya Tuhanku,
Ampuni daku di atas segala keterlanjuranku,
Samaada dlm perbuatanku,
tutur bicaraku,
Kadang kala aku hanyut,
Aku alpa dengan keindahan dunia,
Bimbinglah aku di jalanMu,
Tunjukkan aku kebenaran,
Jalan-jalan yang lurus,
Untuk ku terus bersujud kepada Mu,
Untuk ku terus mengharungi hidup ini,
Ku tahu,
Dunia hanya pinjaman semata-mata,
Andai aku leka dlm mengejar duniawi,
Engkau sedarkan Aku Ya Allah,
Aku tak layak untuk meminta kepada Mu,
Namun aku pasti,
Akan ketentuan Mu,
Akan pengampunan Mu,
Bimbinglah aku,
Moga aku sentiasa berada di jalanMu,
Moga Ramadhan kali ini,
Akan membawa sinar ketenangan,
Moga aku mampu terus tabah,
Menempuhi dugaan Mu..
Amin Ya Rabbal A'lamin...
azu201

1 comment:

Anonymous said...

Ya Allah, Suburkanlah hati-hati ini dengan limpahan iman dan keindahan tawakal kepadaMu. Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan makrifat tentangMu.

salam takziah kak, moga kehilangannya menjadi iktibar buat sekalian nyawa yang masih berdetik..