Sunday 29 March 2009

S.E.P.I

Bila hati berbicara,
Tiada alunan kedamaian.
Hanya sepi tanpa kata,
Sakit bagai direntap,
Ditusuk sang sembilu,
Hidupkan kembali hati ini,
Kembalikan jiwaku yang mati,
Ku tak mampu menangkis,
Menepis arus realiti,
Dalam tangisan,
Dalam kepasrahan,
Dalam kesenduan..

Bangun dan terus melangkah,
Hanya igauan dalam mimpi,
Sekadar melata di bibir,
Dihembus angin lalu,
Setiap saat, setiap detik,
Disirami racun berbisa,
Hingga satu masa,
Ku tak mampu mendongak,
Mengejar impian mendatang,
Hanya debaran dalam sendu,
Hanya kepahitan menjengah di kalbu.

Fahamilah hati ini,
Selamilah jiwa ini,
Hidup ini bagaikan roda,
Moga ku tak terus mengalah,
Getaran penuh kepahitan,
Mengenang nasib mengubat luka,
Tiada siapa yang mengerti,
Untukku berpaut kembali,
Ku pasrah, Ku akur,
Semua terjadi di atas ketentuan,
Setiap yang datang pasti kan pergi,
Setiap yang pergi, pasti kan kembali,
Itulah ketentuan takdir,
Penentu Ya Ilahi..

Hingga satu masa,
Hilangnya kekuatan dalam diri,
Perginya kesabaran dalam hati,
Biar terus tersungkur tersimpul mati,
Biarlah ini sekadar fantasi,
Igauan di siang hari,
Ya Allah,
Kepadamu aku mengadu,
Meratap kasih,
Tiada yang memahami hati ini,
Walau pernah bersulam kasih,
Hanya diri ini,
Bertahan terus sendiri,
Bimbingi aku,
Temani daku,
Mengorak langkah,
Mengejar kebahagiaan,
Dikala kesuraman,
Menghimpit derita..
azu201

3 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum..
may peace be upon you.. always =)


Andai Dengan Ujian Ini -010409-

Ya ALLAH,
Engkau Maha Pencipta,
Maha Mengetahui,

yg menciptakan aku..
yg mengetahui segala isi hati,
yg memahami,
nyata juga sembunyi..

Ya ALLAH,
andai dgn ujian ini..
aku bakal jadi hamba yg sabar,
maka aku redha

Ya ALLAH,
andai dgn ujian ini..
aku bakal jadi org soleh,
maka aku redha

Ya ALLAH,
andai dgn ujian ini..
aku bakal jadi manusia matang,
maka aku redha

Ya ALLAH,
andai dgn ujian ini..
akan tambah kuat pergantunganku pada-MU,
tambah yakin aku akan ketetapan-MU
maka aku redha

Ya ALLAH,
dakap daku dalam kasih syg-MU
sungguh aku sgt perlu akan Engkau
sedang Engkau Maha Sempurna.

Ya ALLAH,
daku mohon,
jangan pernah kau tinggalkan aku sendiri
jangan kau uji daku melainkan dgn ujian yang dapat daku tempuh dgn baik..

Ya ALLAH,
tempat daku mengadu..
sebaik-baik penolong.
hasbiyallah,
cukuplah Engkau bagiku.


'sangat indah bg org mukmin. jika beroleh kebaikan, maka dia syukur, itu baik baginya. jika hadapi musibah, maka dia sabar, itu juga baik baginya' -mafhum hadith Rasulullah SAW.

azu201 said...

Thanks dear!!I love you..

Anonymous said...

love you too.. ^_^

salam..