Wednesday 5 November 2008

P.E.R.T.E.M.U.A.N.


Malam..
Ketemukan aku dengan siang,
Bukan niatku melupakan bintang,
Sekadar mencari kenangan yang hilang,
Walau ia dikatakan usang.

Hujan..
Ketemukan aku dengan pelangi,
Menyinari kembali hariku yang sepi,
Ku harap ianya bukanlah mimpi,
Untukku gapai dikala dinihari.

Angin..
Ketemukan aku dengan lambaianmu,
Terusap lembut melewati waktu,
Terusik sayu terus membisu,
Sedar asalku dari yang Satu.

Sayang..
Ketemukan aku dengan kasih,
Kembalikan semangat untukku pulih,
Ku tak mahu terus tersisih,
Pilu hati mengenangkan sedih.

Hati...
Ketemukan aku dengan cinta,
Bukan untuk membuatku buta,
Namun tersisip sebagai harta,
Untuk ku hulur pada Pencipta.

Bulan..
Ketemukan aku dengan bintang,
Ingin ku gapai langit gemilang,
Walau harapan payah ku tatang,
Ku tahu impian sukar ditentang.
azu201

No comments: